کد خبر : 1437
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردین 1403 - 13:39
-

دکتر عطا جفرسته یک پزشک با پرستیژ اجتماعی

دکتر عطا جفرسته یک پزشک با پرستیژ اجتماعی

✍️ یاسر نظری چگنی «کارشناس ارشد حقوق جزاء و جرم شناسی » شکی نیست که هر انسان بدون شک در طول حیات خویش به بیماری هایی گوناگون مبتلا می شود که در کنار کمک خداوند متعال؛نیازمند مراجعه به پزشک و سیر مراحل درمانی است؛ابتلای به بیماری از دو جنبه قابل تفسیر است؛اول اینکه بیماری فرصتی

✍️ یاسر نظری چگنی

«کارشناس ارشد حقوق جزاء و جرم شناسی »

شکی نیست که هر انسان بدون شک در طول حیات خویش به بیماری هایی گوناگون مبتلا می شود که در کنار کمک خداوند متعال؛نیازمند مراجعه به پزشک و سیر مراحل درمانی است؛ابتلای به بیماری از دو جنبه قابل تفسیر است؛اول اینکه بیماری فرصتی است برای درک عجز و ناتوانی و دوم اینکه برقراری ارتباط با افراد و بندگانی خاص که مورد لطف خداوند متعال قرار گرفته اند تا اشرف مخلوقات در روی کره خاکی را شفا بخشند و موجبات خشنودی خداوند و بندگان را فراهم آورند و به آنها زندگی دوباره ببخشند.
اگر بخواهیم دکتر عطا جفرسته ریاست بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد را به سیاق طبیب های قدیمی معرفی و معنا کنیم باید به مفاهیمی در قالب علم طبابت و انسانیت؛آن را مورد واکاوی و پردازش ذهنی قرار دهیم.
این پزشک جوان و خوش استایل با وجود سن و سال کم خود هیچ گاه در فکر استحاله ی مولفه های انسانی و برخورد های رادیکالی نبوده و برای خدمت به هم آستانی های خود در روند افولی علمی قرار نگرفته است و با انجام اقدامات پزشکی و انسانی خود یک هویت جدید به دانشگاه علوم پزشکی لرستان بخشیده است.
همه می دانیم که اکثر ادیان الهی و مذاهب بر پایان خوش و ارزشمند دنیا که نهایت مطلوب همه خوبی ها و آرزوی انسان هاست باور داشته؛اما این چشم انداز رویایی از آینده را با وجود انسان هایی خاص که در حیطه های کاری و وظیفه ایی خود؛نگاه از آسمان به زمین دارند ما را برای رسیدن به این آینده ی نامعین خوشبین تر و باور همگان به تحقق این وعده را باور پذیر تر می کنند.
امروز به بخاطر وجود عطا جفرسته و جفرسته ها قصه فداکاری ها برای نسل نوجوان و جوان ملموس تر از قبل گشته و از حالت یک داستان کتابی و نوشتاری خارج گردیده است؛آوازه خوش اخلاقی و انسانیت این پزشک متخصص از منحنی ها و خطوط های تعریف شده بالاتر رفته و به یک برند پزشکی قابل اتکا در کل کشور مبدل گشته است.
روند طبابت و مدیریت دکتر جفرسته مشخص است و هیچ نقطه موهوم نداشته و ندارد؛همه ی این فرزند برومند لرستان در انسانیت و دغدغه خدمت به انسان ها خلاصه می شود؛محتوا و جهت دهی تمام امکانات و نیروی انسانی بیمارستان شهدای عشایر برای رفاه و خدمات دهی درمانی بیشتر از قبل به مراجعان با استراتژی منطق به میل و خواست درونی همان هویت بخشی انسانی در شرایط های سخت است.
پیاده سازی سیاست های اجتماعی توسط دکتر جفرسته در این بیمارستان برای کمک و کاهش هزینه های سنگین درمانی و مطلوب اقتصادی کنونی بوده؛به عبارتی؛منطق میل هم به برطرف نمودن نیازهای پزشکی فکر می کند و کمک به اوضاع اقتصادی و معیشتی مراجعانی که بیمارستان شهدای عشایر آخرین پناهگاه آنها است.
رئیس جوان بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد یک پزشک با پرستیژ اجتماعی است که با تلفیق علم طبابت با فرهنگ؛ ارزش ها و باورهای قلبی و اعتقادی از یک انسان شناسی کامل بهره می برد و به همین سبب خود را در چرخه مادیت و مالی قرار نداده و اولویت خویش را درمان انسان ها قرار داده است.
موضوع پیشرفت و توسعه بیمارستان عشایر ارتباطی نزدیک با هوشمندی و علم بالای مدیریتی دکتر جفرسته دارد که به لحاظ نظری و از حیث علمی تمام چالش های دهه های قبل را به فرصت تبدیل نموده و به این بیمارستان یک مفهوم درمانی داده است.
شخصیت کاریزماتیک دکتر عطا جفرسته وی را در این حرفه متمایز از دیگر همکاران وی نموده است؛جنبه ها و ویژگی های برجسته و جذاب این طبیب جوان یک قدرت تاثیر گذاری عمیقی بر مراجعان خود دارد که نگارنده خود به عینه این قدرت را در برخورد با وی تجربه کرده ام.
یکی از هنرهای پزشکی و مدیریتی رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد خلق مسیر های توسعه و دست یافتن به مردم لرستان به رویای عدم اعزام و راهی شدن به دیگر مراکز درمانی بوده است.
نکته قابل توجه این است که در این عصر مادیات پروری و کیسه اندوزی دکتر عطا جفرسته تا مدت ها پیشنهاد کار و مدیریت در بیمارستان عشایر و شهید رحیمی خرم آباد را نپذیرفت و با فداکاری و از خودگذشتگی در دیار محروم چگنی ماند و به آنها خدمت صادقانه کرد.
اصالت فردی و خانوادگی دکتر جفرسته بهمراه عدالت ذاتی؛به وی اجازه نداد تا علم و تخصص خود را در جایی دیگر عرضه کند.

شالوده ذهنی و غایت نهایی این پزشک مردمی خدمت به انسانیت است.

در سپهر اجتماعی هر جامعه افرادی ایفای نقش می کنند که این نقش آفرینی آنها تحت تاثیر یک نظام منفعتی است اما دکتر جفرسته مفهوم منافع جمعی را به منافع شخصی ترجیح داده؛اثبات کننده این مدعا؛ماندن در بیمارستان شهرستان چگنی به مدت چندین سال و انجام تمام ویزیت های پزشکی به صورت رایگان است.


رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد به علت نداشتن میل به منافع شخصی؛اولویت خویش را بر مبنای اصول اخلاقی و انسانی ترسیم نموده؛اصول خدمت به مردم در چارچوب های انسانی و قانونی.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شهروندخبرنگار ما ارسال✅