کد خبر : 1402
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 فروردین 1403 - 9:48
-

جنگ نابرابر محیط زیست با سودجویان

جنگ نابرابر محیط زیست با سودجویان

✍ یاسرنظری چگنی «آیا فرماندار شهرستان چگنی برای احیا و نجات محیط زیست؛اقدامی انجام خواهد داد»سفیدکوه شهرستان چگنی یکی از مناطقی است که درختان بلوط بسیار و شرایط زیست محیطی متنوع و فراوانی در خود جای داده است و از این رو به لحاظ زیست محیطی و منابع طبیعی یکی از نقاط خاص و منحصر

✍ یاسرنظری چگنی

«آیا فرماندار شهرستان چگنی برای احیا و نجات محیط زیست؛اقدامی انجام خواهد داد»سفیدکوه شهرستان چگنی یکی از مناطقی است که درختان بلوط بسیار و شرایط زیست محیطی متنوع و فراوانی در خود جای داده است و از این رو به لحاظ زیست محیطی و منابع طبیعی یکی از نقاط خاص و منحصر به فرد در استان لرستان به حساب می آید.

محیط زیست شهرستان چگنی سالهاست که به بهانه های مختلف از جمله استخراج بی رویه و بی حساب و کتاب معادن سنگ در حال تخریب شدن بوده که برخلاف مطالبات مردم؛ مسئولین برای مقابله و جلوگیری از سودجویی؛سودجویان به بهانه اشتغالزایی و رونق اقتصادی سکوت اختیار کرده اند.محیط زیست و منابع طبیعی در تمام دنیا و در طول تاریخ از اولویت های زندگی و حیات اجتماعی و یک میراث به شمار می آید؛این منابع و میراث در شهرستان چگنی سالهاست که توسط بهره برداران سودجو و لابی گر به نابودی کشانده شده است.

جناب آقای دکتر افشین بازگیر فرماندار محترم شهرستان چگنی؛بهره بردارانی که فقط به مال اندوزی و پر کردن حساب های بانکی و سوار شدن بر ماشین های لوکس؛فکر کرده و تمرکز دارند با یک بی وجدانی و ناعدالتی در حال رقم زدن یک بحران زیست محیطی در شهرستان چگنی هستند.

تطبیق آثار زلزله وحشتناک کشور ترکیه با آثار ویرانی این معادن سنگ در چگنی؛در آینده نه چندان دور بسیاری از روستاهای مجاور این معادن را تبدیل به سکونتگاه های جقد و دیگر پرندگان که عاشق تنهایی و تاریکی هستند خواهند نمود.

فرماندار محترم شهرستان چگنی بلاشک در یک بررسی کوتاه از علل به وجود آمدن این شرایط در حوزه‌ی تحت مدیریت خود به اتخاذ رویکردهای نادرست و منفعلانه خواهید رسید که باعث پررو شدن بعضی از بهره برداران معادن سنگ گردیده و این معادن و محیط زیست را در زمره ی ارث نداشته پدری خود می شمارند.

برخی ها برای فرار از گذشته ی خود و غوطه ور شدن در مادیات؛ خود را به خواب زده و بخاطر عدم سواد و دانش کافی و حداقلی از پیامدهای تلخی که در انتظار آیندگان که نه؛همین نسل کنونی است خبر ندارند.ناامیدی در چهره و گفتار و نوشتار مطالبه گران عرصه ی زیست محیطی و دلسوزان این آب و خاک بخاطر نگاه های سرد و غیرمسئولانه مسئولین و سکوت آنها نسبت به ویران نمودن این میراث گرانبهاست.

جناب آقای دکتر افشین بازگیر فرماندار محترم شهرستان چگنی؛اخیرآ در اجتماع شایعات و اخباری گفته و شنیده می شود که موجب نگرانی است.

اخبار و شایعات حاکی از آن می باشد که بعضی از بهره برداران معادن خاطی و تعطیل شده؛مثل همیشه در حال استفاده از رایزنی و لابی هستند تا در پایتخت یک سری معاملات بو دار انجام دهند و مجوز فعالیت مجدد معادن خود را بگیرند.

از شما بعنوان نماینده ی عالی حکومت و رئیس شورای تآمین شهرستان چگنی انتظار داریم که با استفاده از اهرم های قانونی که در اختیار دارید مانع از تضییع حقوق مردم شوید و یکبار برای همیشه رشته ی این فساد سیستماتیک را پاره کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شهروندخبرنگار ما ارسال✅