کد خبر : 1534
تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردین 1403 - 23:02
-

پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای جاویدالاثر خرم‌آباد پیش از موعد به بهره برداری رسید

پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای جاویدالاثر خرم‌آباد پیش از موعد به بهره برداری رسید

پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای جاویدالاثر خرم‌آباد در یکی شریان‌های اصلی شهر که طی قراداد منعقد شده شهرداری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در فروردین ماه ۱۴۰۲ کلنگ زنی شده بود، عصر امروز شنبه ۲۵ فروردین با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان روز شنبه ۲۵ فروردین ماه به بهره‌برداری رسید. زمان پیش‌بینی شده برای

پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای جاویدالاثر خرم‌آباد در یکی شریان‌های اصلی شهر که طی قراداد منعقد شده شهرداری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در فروردین ماه ۱۴۰۲ کلنگ زنی شده بود، عصر امروز شنبه ۲۵ فروردین با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان روز شنبه ۲۵ فروردین ماه به بهره‌برداری رسید.

زمان پیش‌بینی شده برای اتمام این پروژه به مدت ۱۸ ماه بود که کار اجرایی قبل از موعد به بهره‌برداری رسید و تردد در آن برقرار شد.

عملیات اجرایی طرح تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر شهرداری خرم آباد با هدف رفع مشکلات ترافیکی منطقه به پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا خردادماه پارسال آغاز و بنا بود ظرف مدت ۱۸ ماه به بهره برداری برسد.

این طرح عمرانی ضروری با همکاری مناسب پیمانکار و تزریق به موقع اعتبارات هشت ماه زودتر از موعد تکمیل،و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این پروژه ترکیبی از سازه‌های بتونی و فلزی است و براساس جانمایی نقشه سازه که مدنظر گرفته شد، طول این روگذر ۳۷۰ متر با پنج نقطه حفاری به عنوان فونداسیون سازه و با اوج ارتفاعی ۶ و نیم متر است که از زیر آن تردد صورت می‌گیرد و شیب پروژه ۷.۹ درصد، عرض تمام شده به صورت مایل ۱۶.۲۰ متر و به صورت عمود ۱۵.۲۵ متر است، در هر باند دو لاین رفت و دو لاین برگشت داریم که هر لاین ۷.۱۰ متر است.

اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود اما در این پروژه با مهندسی ارزش و مدیریت هزینه مبلغ یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شد.

شهردار خرم آباد در آیین افتتاح این طرح اظهار کرد: این پروژه یکی از مهمترین گره های ترافیکی واقع در خیابان شریعتی را رفع کرد.

داریوش بارانی بیرانوند با قدردانی از تلاش های جهادگونه قرارگاه خاتم الانبیا و استانداری در اجرای این طرح افزود: تمامی مسوولان استان در تکمیل این طرح تلاش های بسیاری داشتند که شایسته قدردانی است.

وی افزود: بزودی کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) در ورودی مسکن مهر را با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا خواهیم داشت.

شهردار خرم آباد تصریح کرد: پیش بینی شده در سال جاری پنج پروژه در مقیاس این طرح برای شهر خرم آباد تعریف و اجرایی شود.

در آیین افتتاح این طرح استاندار لرستان، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و جمعی از مسوولان استان حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شهروندخبرنگار ما ارسال✅