کد خبر : 680
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 21:13
-

محمد مهدی تقی زاده؛

برگزاری ۱۸٠۶ یادواره شهدا در راستای کنگره ملی ۶۵۵۵شهید لرستان

برگزاری ۱۸٠۶ یادواره شهدا در راستای کنگره ملی ۶۵۵۵شهید لرستان

سرهنگ محمد محمودوند، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، صبح امروز در سه شنبه های خبری این هفته که با هدف تببین برنامه های کنگره ملی ۶ هزار و ۵۵۵ شهید والامقام استان برگزار شد، گفت: مهمترین ابزار قدرت جنگ ترکیبی هر کشور که می تواند با آن موفق باشد، اصحاب رسانه هستند.

سرهنگ محمد محمودوند، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، صبح امروز در سه شنبه های خبری این هفته که با هدف تببین برنامه های کنگره ملی ۶ هزار و ۵۵۵ شهید والامقام استان برگزار شد، گفت: مهمترین ابزار قدرت جنگ ترکیبی هر کشور که می تواند با آن موفق باشد، اصحاب رسانه هستند.

وی با تبریک موفقیت رزمندگان مقاومت اسلامی در طوفان الاقصی که نشان دادند که اسلام همیشه پیروز است و تسلیت شهادت مردم و کودکان بی گناه فلسطین اظهار کرد: رسالت همه ی پیامبران، مقاومت در مقابل ظلم بوده است و مردم فلسطین هم این رسالت را انجام می دهند.

سرهنگ محمودوند بیان کرد: از سال ۱۳۷۵، کنگره ملی در کشور کلید خورد که با ابتکار لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) قم، این کنگره نه فقط در تهران، در سطح ملی هم برگزار شد که از همان زمان، بنا شد که این کنگره، هر ۱۰ سال یکبار در استان ها برگزار شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان، هدف کنگره را توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت به نحوی که به صورت میدانی در جامعه نمود پیدا کند عنوان و اظهار کرد: فرهنگ شهادت به تعبیر رهبر انقلاب، فرهنگ خدمت رسانی به مردم است.

وی ادامه داد: برای تحقق این هدف، یک هیات امنا، یک هیات اندیشه ورز، یک شورای سیاستگذاری، یک ستاد کنگره، ۲۲ کمیته، ستاد اجرایی شهرستان و ستاد اجلاسیه اقشار را تشکیل دادیم، همچنین ۱۵۰ جلسه اندیشه ورزی با حضور اساتید دانشگاه برگزار کردیم که خروجی آنها ۳۱۴ عنوان (شامل ۴۳ هزار و ۳۳۶ اقدام) برنامه شد که در تاریخ ۲۱ دیماه ۱۳۹۹ با امضای استاندار قبلی اعلام شد که در این مسیر، هم استاندار قبلی هم دکتر زیویار، استاندار فعلی، به ما کمک کردند و همه ی مسئولین پای کار بودند.

سرهنگ محمودوند اضافه کرد: برنامه ها در ۱۴حوزه ی فعالیت، بسته و ابلاغ شد و کار را با کمیته ها آغاز و تلاش کردیم که گزارش دقیق ارائه دهیم و بعد از ابلاغ، در طول این ۳ سال نیز بیش از ۴۵۰ جلسه هماهنگی داخل کمیته ای، خارج کمیته ای و شهرستانی برگزار کردیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان در خصوص برنامه های کنگره گفت: در بعضی برنامه ها، کار به طور کامل تمام شده است و در حال حاضر روزهای پایانی خود را می گذراند و در نهایت، در اجلاسیه که ۶ آبان ماه امسال برگزار می شود، به مردم نمایش داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ آبان، کنگره پایان نمی یابد و بلافاصله بعد از آن، برنامه ریزی ها و جلسات برای برگزاری کنگره ی بعدی آغاز خواهد شد.

سرهنگ محمودوند در خصوص حوزه های فعالیت کنگره گفت: در حوزه یادواره شهدا، هزار و ۸۰۶ یادواره، یعنی در ۲ سال اخیر، به طور میانگین، هر ماه، ۷۵ یادواره برگزار کردیم، در حوزه فضای مجازی نیز، سایت کنگره فعال است، از جمله اینکه دسترسی به زیارت مزار مطهر شهدا، فراهم شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان لرستان ادامه داد: در همین خصوص، دو جشنواره تولید محتوای دیجیتال، ۲۰ قسمت پویانمایی و ۱۵ پویش نیز برگزار شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه رادیو استان، بیش از ۱۴ هزار دقیقه در ساختارهای نماهنگ، مستند رادیو، میان برنامه و برنامه ترکیبی و۱۵۰ دقیقه موسیقی داشته ایم، در حوزه سیما نیز، بیش ۲۰ هزار برنامه در ساختارهای نماهنگ، مستند، میان برنامه و کلیپ داشتیم و در حال حاضر تمام این موارد، شامل ۴۰ مستند می شوند، ساخت یک فیلم سینمایی فاخر نیز کلید خورده است.

سرهنگ محمودوند در خصوص فضاسازی محیطی نیز به ترمیم و نصب بیش از ۲ هزار تابلوی شهید در استان، اختصاص ۲۴ بیلبورد تبلیغاتی و ۸ تابلوی روان دیجیتال، ساخت و نصب ۵۴ سردیس و لمان شهدا در سطح استان و ۶۵ یادمان شهدای روحانی، مدافع حرم، دانش آموز، بانوان و محل بمباران دانش آموز، اشاره کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان، در حوزه فرهنگی و هنری، از واکاوی ۴ هزار و ۶۰۰ عکس جدید منتشر نشده از رزمندگان و بیش از ۱۳۰ هزار سند از دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: این اسناد به سهولت کار نویسندگان کمک می کند، همچنین ۱۸۵ تئاتر خیابانی، تولید ۱۴ نمایش نامه دوران دفاع مقدس، ۱۲ جشنواره عکس و ۳۵ عنوان کتاب کودک و نوجوان نیز از جمله برنامه های این حوزه بوده است.

وی در حوزه بانوان نیز، به ساخت ۱۵ قسمت مستند مادران و همسران شهدا، ۲۴ قسمت تولید مجموعه نقش زنان لرستان در دفاع مقدس و افتتاح ۱۱ پارک بانوان اشاره کرد.

برگزاری ۱۴ رویداد چندجانبه کشوری در سطح استان، ۵۰ صعود به قله های مرتفع کوهستانی در استان، کشور و جهان، برگزاری ۱۶ اردوی تیم ملی به عنوان نام شهدا در استان و تجلیل از ۵۸۰ قهرمان ملی، آسیایی و جهانی به نام شهدا، از جمله برنامه های حوزه ورزش بود که سرهنگ محمودوند به آنها اشاره کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان گفت: در حوزه دانش آموزی، برگزاری ۶۷ جشنواره فرهنگی هنری، اجرای ۴۱ مورد آماده سازی و اجرای سرود خیابانی و تجلیل از هزار و ۲۰۰ خانواده شهید دانش آموز و فرهنگی از جمله برنامه های این حوزه است.

وی، در حوزه روحانیت نیز بیان کرد: برپایی ۱۴ نمایشگاه نقش روحانیت در دفاع مقدس، ساخت ۲۵ عنوان کلیپ و عکس نوشت روحانیت، یک عنوان سرود و تجلیل از ۹۳ خانواده شهید روحانی از جمله ی این برنامه ها است.

سرهنگ محمودوند در خصوص ارائه خدمات اجتماعی گفت: سرپرستی ۶ هزار و ۵۵۵ کودک یتیم، آزادی ۶ هزار و ۶۵۵ زندانی، اهدای ویلچر و تسویه حساب بدهی فقیران از جمله برنامه ها است.

برگزاری ۷ یادواره شهدای دانشجو، ۱۲ مسابقه علمی و حمایت از ۱۴ پایان نامه تحصیلات تکمیلی به عنوان شهدا، از جمله برنامه های حوزه دانشگاه و جمع آوری مصاحبه های صوتی و قطعات عکس و چاپ ۱۱۳ عنوان کتاب در موضوعات مختلف از جمله برنامه های حوزه تالیف کتاب بود که معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان از آنها نام برد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شهروندخبرنگار ما ارسال✅