کد خبر : 333
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1402 - 23:27
-

رییس بنیاد فرهنگی مهدویت لرستان:؛

باید فرهنگ غدیر و مهدویت در جامعه برجسته تر بشود

باید فرهنگ غدیر و مهدویت در جامعه برجسته تر بشود

حجت الاسلام محمد جوادچراغی رییس بنیاد فرهنگی مهدویت لرستان در مراسم بزرگداشت عیدسعید غدیر خم که در مجتمع شهید مطهری شورای حل اختلاف خرم آباد برگزار شد با تبریک و گرامیداشت عید سعید غدیر خم گفت : عید غدیر عیداله است. متاسفانه ما شیعیان نسبت به این عید گاهی کوتاهی کرده و ضعیف عمل نموده

حجت الاسلام محمد جوادچراغی رییس بنیاد فرهنگی مهدویت لرستان در مراسم بزرگداشت عیدسعید غدیر خم که در مجتمع شهید مطهری شورای حل اختلاف خرم آباد برگزار شد با تبریک و گرامیداشت عید سعید غدیر خم گفت : عید غدیر عیداله است. متاسفانه ما شیعیان نسبت به این عید گاهی کوتاهی کرده و ضعیف عمل نموده ایم. ما به فرزندانمان راه ولایت و غدیر را یاد نداده ایم.

گاهی بدلیل مشکلات روزمره آنقدر از این طریق فاصله گرفته ایم که فرزندانمان هیچ گونه آشنایی و آگاهی نسبت به فرهنگ غدیر، ولایت و امامت ندارند.الان خیلی از مسایل و مشکلات جوانان ما بدلیل همین ناآگاهی است. ما احکام و معارف دینی را برای جوان هایمان درست بازگو نکرده ایم. وقتی آگاهی به احکام نباشد مشکل پیش می آید .

وی با اشاره به مشکلات موجود در جامعه افزود:خیلی از مشکلات مانند: مسایل خانوادگی، دروغ ، ریا، رباخواری و… بدلیل ناآگاهی به راه و روش الهی و استفاده از احکام دینی است.

هر چقدر ما به مسیر امامت و ولایت نزدیک تر باشیم آسیب ها و مشکلات کمتر می شود، چون مسیر امامت و هدایت الهی، مسیری است که اگر کسی در آن گام بردارد آسیب نخواهد دید. یکی از این مصادیق انجام درست و منظم نماز است که انسان را از فساد و فحشا دور می کند.

رییس بنیاد مهدویت لرستان در ادامه به تبیین فرهنگ غدیر پرداخته و بیان نمود: امامت از غدیر آغاز شد و مهدویت امتداد مسیر امامت و ولایت است. باید آن را احیا کنیم . ما می توانیم با کارهای کوچک در این روز نقش خود را ایفا نماییم.

این کار میتواند استوری گذاشتن در فضای مجازی، گل دادن به مردم، آذین بندی کوچه و خیابان و هر عمل خوب دیگری باشد که بتواند در این روز کام دیگران را شیرین کند.

وی تاکید نمود: لازم نیست برای درک فرهنگ غدیر، مهدویت و جلب نظر حضرت ولی عصر(عج) حتما به فکر کارهای خیلی بزرگ و سنگین باشیم گاهی صله رحم بستگان ، دیدار و تکریم پدر ومادر، عیادت مریض، گرفتن دست دیگران و نیازمندان ، کمک به فقرا و… گام برداشتن در این راه و مورد قبول حضرت حق است.باید به فرهنگ غدیر اهمیت داده و جایگاه آن را بالا برده و جایگاهی ویژه برایش داشته باشیم.

حجت الاسلام چراغی مصادف شدن عید غدیر و روز جمعه را فرصت مناسبی برای توجه به فرهنگ غدیر و مهدویت دانسته و گفت: مصادف شدن عید غدیر امسال با روز جمعه باعث شده که نگاهی ویژه به این امر داشته باشیم. باید فرهنگ غدیر و مهدویت در جامعه ارج گذاشته شده و برجسته تر بشود.

مهدویت راه نجات بشر است. این فقط مختص به اسلام نیست در ادیان الهی دیگر نیز با عناوین مختلف به آن اشاره شده است.

وظیفه ما است که امام زمان (عج)خویش را درک کنیم. روایت داریم هر کسی که بمیرد و امام زمان خودش را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است.

وی افزود : در روز غدیر باید خیلی به بحث مهدویت بپردازیم، این فرهنگ باید احیا بشود و آن را در بین جوامع انسانی که الان سرگردان است، گسترش بدهیم.باید امام زمان (عج) خود را به طور کامل بشناسیم، باید شناخت و معرفت، همراه با عمل نسبت به امر مهدویت داشته باشیم.

ایشان با تأکید بر نقش خانواده ها در این امر بیان داشت : باید سعی کنیم خود و فرزندانمان معرفت به امام زمان (عج) ،ولایت و ولی خدا را بالا ببریم هر چقدر یاد و نام امام زمان (عج) در جامعه گسترش یابد خیلی از آسیب های جامعه ما کمتر خواهد شد.

گاهی همین دخترخانم هایی که می‌بینید در جامعه کشف حجاب می کنند نسبت به مسایل دینی اطلاعات و آگاهی مناسبی ندارند ولذا راه را اشتباه می روند.

رییس بنیاد مهدویت اظهار نمود: اگر بتوانیم معرفت بخشی و توجه به مهدویت و امام زمان (عج) را در جامعه بیشتر کنیم آسیب ها کمتر خواهد شد، باید سطح زندگی خودمان را سطح زندگی مهدوی و الهی و معنوی قرار داده و قلب انسان ها را به هم نزدیک نماییم.

حجت الاسلام چراغی در بخشی دیگر از سخنان خود به انحطاط فرهنگ غرب اشاره نموده و بیان داشت: انسان امروز حیران و سرگردان است و رو به عقب حرکت می کند، شما امروزه می‌بینید که زندگی انسان یک جاهلیت مدرنیته است.این انسان قرن هاست که در حال تلاش برای دستیابی به پیشرفت بوده و گمان می کند که اگر جامعه صرفا دارای تکنولوژی پیشرفته باشد ترقی کرده و رو به جلو حرکت نموده است.

وی تاکید نمود:امروزه می‌بینیم که بشر روز به روز به لحاظ اخلاقی در حال عقب گرد است، شاید به لحاظ تکنولوژی و صنعت در حال پیشرفت بوده و در رفاه باشند اما به تعبیری آسایش دارند اما آرامش ندارند.

چراغی در بخشی دیگر از سخنانش در نکوهش انحطاط اخلاقی جوامع غربی گفت: یک زمانی در جوامع غرب، فردی حرف عجیب و غریبی گفته بود، وی اظهار داشته بود که اگر حقوق زن و مرد تساوی است چرا فقط زنها باردار می شوند و چرا مرد نباید باردار شود ؟ لذا دیدید که بعدا یک ترنس مرد باردار و زایمان نمود!

این یعنی انسان در این جامعه هر روز در حال پسرفت اخلاقی است. شما می بینید که هر روز اختلافات و درگیری ها در جامعه و خصوصا بین خانواده ها بیشتر میشود.

رییس بنیاد مهدویت اظهار نمود:عمده ترین علت این امر فارغ شدن و جدا شدن انسان از مسیر هدایت خدایی و امامت است.اگر بشر در مسیر خدایی و ولایت که امام میزان و معیار آن است قراربگیرد این همه فساد و‌تباهی به وجود نخواهد آمد.

چراغی با بیان ناکارآمدی جوامع غربی در حل مشکلات اخلاقی و فرهنگی گفت:امروزه حتی سازمان های بین المللی و حقوق بشری در کشورهای پیشرفته نمی توانند کشور خودشان را به لحاظ اخلاقی و اجتماعی حفظ و اداره کنند چه برسد به اینکه بخواهند برای کشورهای دیگر نسخه بپیچند.

این جوامع از مسیر الهی که خدا برایشان مقدر کرده است فاصله گرفته و لذا در حل مشکلات عدیده اخلاقی خودشان در مانده هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شهروندخبرنگار ما ارسال✅