کد خبر : 1747
تاریخ انتشار : شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 20:24
-

فرماندار محترم شهرستان چگنی؛ترمز مجتمع کشت و صنعت را بکشید/چگنی؛غزه نیست

فرماندار محترم شهرستان چگنی؛ترمز مجتمع کشت و صنعت را بکشید/چگنی؛غزه نیست

✍ یاسر نظری چگنی مدتی است که در چهارگوشه شهرستان چگنی صحبت از فعالیت مجمتع کشت و صنعت است که تمام این گفتگو ها موید این موضوع است که اهالی چگنی با نفس فعالیت این شرکت مشکلی ندارند. موضوع جدی که تنها مشکل مردم با این مجتمع بزرگ است گستردگی روز افزون مساحت آن است


✍ یاسر نظری چگنی

مدتی است که در چهارگوشه شهرستان چگنی صحبت از فعالیت مجمتع کشت و صنعت است که تمام این گفتگو ها موید این موضوع است که اهالی چگنی با نفس فعالیت این شرکت مشکلی ندارند.

موضوع جدی که تنها مشکل مردم با این مجتمع بزرگ است گستردگی روز افزون مساحت آن است که اگر تدبیری برای آن اتخاذ نشود با فاجعه تخلیه روستاهای اطراف این مجتمع روبرو خواهیم بود.

جناب دکتر بازگیر فرماندار محترم شهرستان چگنی به نظر بنده پلشت ترین برخورد با مردم معترض به حقوق خود همان بحث امنیتی کردن این موضوع است که بسیاری یا بعنوان متهم به مراجع قضایی فراخوانده شده و‌ یا حبس شدند.

فرماندار محترم شهرستان چگنی استنتاجات از طریق استقرا نسبت به گزاره ها و حوادثی که در اثر میل به گستردگی این مجتمع به وجود آمده به معنای خاص خود برای تظلم خواهی بوده است که به آشوب تبدیل شده است.

مجموعه قضایای رخ داده در روزهای آغازین فعالیت مجمتع کشت و صنعت در شهرستان چگنی همگی تشکیل دهنده یک نظام از وقایع و خواسته های مشروع و قانونی اجتماعی است که می شد و می شود با تعمق و تعقل و‌ به رسمیت شناختن حقوق طرفین به نتایج قابل قبول برای طرفین یعنی اهالی روستا های مجاور و مدیریت محترم مجمتع کشت و صنعت باشیم.

جناب بازگیر شما بعنوان نماینده عالی حکومت در شهرستان چگنی در برخورد با چگونگی زیاد کردن محدوده جغرافیایی این مجتمع و نحوه اعتراض مردم به آن با مجموعه ای از قضایای مرتبط با هم مواجهه خواهید شد که از آنها نتایجی را استنتاج خواهید نمود که اصولاً جز واقعیت چیزی دیگر نیستند.

برای رسیدن به باور احترام به حقوق اجتماعی افراد یک سرزمین باید علاوه بر استناد به قوانین بر قواعد حاکم بر روابط انسانی هم تکیه کرد که هدف از این قواعد تحقیق اجتماعی از زندگی مردم و کشف شیوه چگونگی گذراندن روزگار آنان است.

مدیریت محترم مجتمع فجر صفای لرستان یا بهتر بگویم مجتمع کشت و صنعت شهرستان چگنی می توانست حوادث و وقایع را پیش بینی کند.
در واقع پیش بینی از وقایع که در اثر اجرای برنامه های مدیریتی این مجتمع می باشد نوعی جهت یابی ابزاری است که می توانست با استفاده از دانش مدیریت و کنترل اختلافات با ابزارهای دیگر در جهت ارضای خواسته های اهالی شهرستان چگنی که در مجاورت این مجتمع قرار دارند کنترل محیط فیزیکی و اجتماعی را بدون هیچ گونه اتفاق تلخی مدیریت کنند.

واقعیت شیوه و‌ نوع برخورد قهری این شرکت با معترضان این واقعیت اجتماعی را به اذهان مخاطبین متبادر می‌کند که عوامل اجرایی و اداری شرکت فجر صفای شهرستان چگنی بر این باور بوده اند که می توانند به وسیله قهری و قوای انتظامی با مردم مثل اشیاء برخورد کنند و آنان را از اطراف خود پرت و دور کنند.

اما باید گفت که مردمان شریف و دارای تمدن این روستاها که در دفاع از آب و خاک ابا و اجدادی خود معترض شده اند دارای عقلانیت و سواد کافی هستند که بر اساس غریزه در مقابل ورود کنندگان خارجی به ساختار محیطی خود واکنش نشان داده و در پی گرفتن الزامات قانونی کافی توسط مسئولین از مدیران این شرکت هستند.

بپذیریم که در عصر حاضر که به عصر روشنگری و‌مدرنیته معروف است هر کس در هر جایگاهی قادر است با بکارگیری عقل خود حقیقت را از غیر حقیقت تشخیص دهد و حقوق خود را کامل و بدون تعدی به حقوق دیگران ترسیم و تعریف کند.

جناب دکتر بازگیر فرماندار حزب الهی شهرستان چگنی از شما انتظار حرکات انقلابی در این قضیه داریم شما باید با شیوه های خاص مدیریتی خود تناقض منطقی و واقعی بین حوادت رخ داده که طرفین این حوادث اهالی روستاهای شهرستان چگنی و در طرف دیگر مجتمع کشت و صنعت قرار گرفته را نمایان و مشخص کنید و با مشاهده واقعیات از نزدیک‌ و انطباق و سازگاری فعالیت این شرکت را با زندگی اهالی بررسی کنید.

شما باید منفعت و ضرری که در اثر فعالیت و گستردگی ساعتی این شرکت به زندگی ساکنین روستاهای مجاور وارد می شود را علمی مورد بررسی قرار دهید و تعریف کنید که آیا واقعیات تحقیقی شما قابل تعمیم به کدام علت است و صادقانه بیان کنید که اصلا بین منفعت و ضرر فعالیت این شرکت با روستاهای مجاور نسبتی منطقی و عقلانی وجود دارد یا خیر؟؟

جناب فرماندار لطفاً بررسی کنید و‌ مردم را هم از نتیجه این بررسی ها با خبر سازید که آیا تعداد اهالی این روستاهای معترض بیشتر هستند یا تعداد افرادی که در این شرکت مشغول به فعالیت شده اند؟؟؟

لطفاً علمی به این موضوع ورود کنید و برای تمام استان لرستان روشنگری نماید که ایا آسیب های اجتماعی حاصل از کوچ اهالی این روستاها بیشتر خواهد بود یا آسیب های جلوگیری از گستردگی این شرکت؟؟؟

متاسفانه تحلیل ها همگی بر این معیار است که حرکت اهالی روستا های مجاور شرکت فجر صفا از ایده و‌ استدلات منطقی و قانونی به دور است اما از طرفی دیگ

ر تحلیل کسانی که به تحقیق میدانی برای پیدا کردن حقیقت انجام داده اند با مشاهده واقعیات تحلیل دیگری دارند که دربردارنده نگاه های دقیق و واکاوی های بی طرفانه است.

تحلیل این اشخاص این است که هیچ نفعی از فعالیت این شرکت به این اهالی نرسیده و گستردگی وسعت آن باعث کوچ اجباری آنها از سرزمین کهن مادریشان خواهد شد که قطعآ همراه با آسیب های اجتماعی بسیار زیادی خواهد بود.

باید بررسی شود و اگر حقی از این مردم ضایع شده و یا در شرف ضایع شدن است آن را استیفا و یا از آن جلوگیری کرد.

نباید با استفاده از قوه قهریه مردم را عدالت حکومت ناامید کرد و به اجبار آنها را کوچ اجباری و به زور کرد و تا ابد رنجی تحمیلی بر قامت خمیده پدران و مادران این دیار وارد کرد.

فراموش نکنیم فرموده های رهبر معظم انقلاب اسلامی در بسیاری از برهه های حساس چه خارجی و چه داخلی فصل الخطاب است و باید آن را چراغ راه و الگو برای حل و فصل اختلافات قرار داد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم را عائله حکومت می خواند و می داند و فرمودند ما با عائله مان باید به گونه ای برخورد کنیم که حیثیت؛عزت نفس و کرامتشان حفظ شود.

واقعیت این است که هیچ‌ کس مخالف فعالیت این شرکت بزرگ نیست و اتفاقا در زمان شروع بارقه های امید در دل و جان تمام مردم جوانه زد و همه را امیدوار نمود ولی نکته بسیار مهم این است که واژه اشتغالزایی نباید دستاویزی برای سرپوش گذاشتن بر خیلی از مسائل واقعی در فعالیت و گستردگی روزافزون این شرکت قرار بگیرد.

اگر قرار است اضافه نمودن مساحت فیزیکی این شرکت ادامه داشته باشد باید از راه قانونی و منطقی و اصولی و با برگزاری جلسات همفکری و مشورتی با حضور اهالی و مدیران شرکت فجر صفا علت موجه دانستن این عمل برای همگان گفته شود تا همه آگاهی یابند.

جناب آقای دکتر افشین بازگیر فرماندار انقلابی شهرستان چگنی ما به دنبال موعظه گفتن نیستیم لطفاً قضیه ساکنین روستاهای مجاور این شرکت را به وقت های مدت دار موکول کنند.

جناب فرماندار لطفاً بررسی بفرمایید که تعداد افراد شاغل در این شرکت که از اهالی همین روستاهای معترض هستند چند نفر هستند؟؟؟

واقعاً تا به حال مسئولین استان لرستان و خود همین شرکت به این فکر کرده اند که با کوچ چه سرنوشتی در انتظار آنها خواهد بود.

توقع اینکه مردم در قبال گسترش مرزهای این شرکت سکوت کنند و یا از آن چشم پوشی کنند بدون آنکه هیچ نفعی برای این چشم پوشی برای آنان در نظر گرفته نشود بیشتر شبیه به یک توهم‌ است.

باید صادق بود و بیان داشت اهالی روستاهای یاد شده وقتی از رهگذر بوروکراسی اداری و اعتراضات مدنی ناکام مانده اند صدایشان بلند شده است و عده ای هم در این بین سواستفاده کرده و حرکات غیر قانونی و ناشایستی انجام داده که باید صف آنها را از مردم با اصالت و با فرهنگ روستاهای اطراف جدا دانست.

بدون تردید حرکت در مسیر قانون ضرورتی عقلی و لازم است زیرا بدون اجرای قانون و در نظر نگرفتن آن در رفتار و اعمال خود جامعه دچار هرج و مرج می گردد.

مسئولین استان لرستان و شهرستان چگنی و شرکت فجر صفا باید بستری را فراهم کند تا مردم از منفعت فعالیت این شرکت بهره مند گردند.

تعدیل و اخراج بسیاری از نیروهای مجتمع کشت و صنعت در این ایام هم همگی نشان از آینده ی نه چندان خوب ‌این شرکت دارد که خود جای تحلیل و بررسی دارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شهروندخبرنگار ما ارسال✅