کد خبر : 1388
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اسفند 1402 - 18:16
-

دستوری که بر زمین ماند/ کسی حرف استاندار رانخواند

دستوری که بر زمین ماند/ کسی حرف استاندار رانخواند

✍ #وحید_آریافر 🔸 در کنار همه سختی و مشقت اصحاب رسانه و مطبوعات در لرستان، به جرات می‌توان آنها از جمله مظلوم‌ترین قشر در کشور هستند. 🔸 عدم وجود امنیت کاری، مشکلات بیمه‌ای، عدم اجرای قانون توسط ادارات در خصوص نحوه توزیع آگهی‌های دولتی و فرار از قانون، عدم پرداخت مطالبات توسط ادارات، شکایات متعدد

✍ #وحید_آریافر

🔸 در کنار همه سختی و مشقت اصحاب رسانه و مطبوعات در لرستان، به جرات می‌توان آنها از جمله مظلوم‌ترین قشر در کشور هستند.

🔸 عدم وجود امنیت کاری، مشکلات بیمه‌ای، عدم اجرای قانون توسط ادارات در خصوص نحوه توزیع آگهی‌های دولتی و فرار از قانون، عدم پرداخت مطالبات توسط ادارات، شکایات متعدد دستگاههای اجرایی و اشخاص ذی‌نفع از رسانه‌ها و … همه و همه باعث شده تا این قشر به عنوان حامی و صدای جامعه در مسیر تضعیف و نابودی قرار گیرد.

🔸با نزدیک شدن به نوروز و عدم پرداخت به موقع مطالبات توسط ادارات لرستان، این مشکلات دو چندان شده و برخی ادارات استان همچون #راه_و_شهرسازی استان، #شهرداری_بروجرد، #شهرداری_خرم‌‌آباد و برخی شرکت‌های تابعه #وزارت_نیرو و … حاضر به پرداخت بدهی‌های قانونی نبوده و یا با قانون‌گریزی در نحوه چاپ آگهی مناقصه و مزایده به هیچکس پاسخگو نیستند.

🔸 این در حالی است که  #استاندار_لرستان و رییس #برنامه_و_بودجه لرستان در نشست‌های جداگانه‌ای بر تسریع در پرداخت بدهی ادارات و حمایت از رسانه‌ها تاکید داشته‌اند.

🔸 اما در حالی که ۳ روز تا پایان روزهای کاری سال ۱۴۰۲ باقی مانده، ادارات لرستان از پرداخت بدهی‌های خود به رسانه‌ها سرباز زده و حاضر به تسویه نیستند.

🔸 مکاتبات و پیغام‌های استاندار لرستان نیز بی‌اثر بوده و گویا اراده‌ای بر اجرای این بخشنامه‌ها و دستورها وجود ندارد.

🔸 برخی ادارات همچون راه و شهرسازی لرستان بدهی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را تاکنون پرداخت نکرده و به بهانه‌های مختلف، پاسخگوی رسانه‌ها و حتی استاندار نبوده و نیستند.

🔸 نکته قابل تاسف اینکه این بدهی‌ها بابت هزینه چاپ آگهی‌های مناقصه و مزایده بوده که اغلب پیمانکاران و برندگان این آگهی‌ها در استان در حال فعالیت بوده و یا طرح به اتمام رسیده است.

🔸 به جرات می‌توان گفت که بسیاری از ادارات برای مکاتبات اداری استانداری اهمیتی قائل نبوده و تنها در جلسات و به صورت ظاهری «بله‌قربان‌گو» و مطیع دستورات هستند.

🔸می‌بایست عزم جدی استانداری لرستان و شورای #تعطیل اطلاع‌رسانی استان برای حمایت از رسانه‌ها پای کار باشد تا شاهد مرگ زودرس نشریات مکتوب لرستان نباشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شهروندخبرنگار ما ارسال✅