کد خبر : 748
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1402 - 12:57
-

راضیه احمدی؛

شهدا قهرمانان تاریخ‌ساز/ ۱۱۰۰ شهید معلم و دانش‌آموز لرستانی هویت آموزش و پرورش هستند

شهدا قهرمانان تاریخ‌ساز/ ۱۱۰۰ شهید معلم و دانش‌آموز لرستانی هویت آموزش و پرورش هستند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، شهدا را قهرمانان تاریخ‌ساز خواند و گفت: ۱۱۰۰ شهید هویت آموزش و پرورش استان است. رضا عزتی در اجلاسیه ۱۱۰۰ شهید معلم و دانش‌آموز لرستان با عنوان «نسل سرافراز» که امروز، یکم آبان‌ماه در دهکده مقاومت حمزه سیدالشهدا(ع) خرم‌آباد در حال برگزاری است، اظهار کرد: به گفته مقام معظم رهبری

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، شهدا را قهرمانان تاریخ‌ساز خواند و گفت: ۱۱۰۰ شهید هویت آموزش و پرورش استان است.

رضا عزتی در اجلاسیه ۱۱۰۰ شهید معلم و دانش‌آموز لرستان با عنوان «نسل سرافراز» که امروز، یکم آبان‌ماه در دهکده مقاومت حمزه سیدالشهدا(ع) خرم‌آباد در حال برگزاری است، اظهار کرد: به گفته مقام معظم رهبری زنده نگه‌ داشتن یاد شهدا نوعی جهاد است، جهادی که نگذاشت خون‌های مقدس ریخته شده در کربلا پایمال شود و حماسه بزرگ کربلا را تا به امروز زنده نگه داشته است.

وی ادامه داد: امروز آمدیم یادی کنیم از قهرمانان بی‌ادعایی که با لبیک به ندای ملکوتی مولای خود با یزیدیان زمان به ستیز برخواستند، صف استوار این قهرمانان که راه جهاد ‌و شهادت را در ایران داشتند طولانی و بلند است که شهیدانی مانند شهید سلیمانی، میرشاکی، توکل‌زاده و بروجردی پیشگام آن هستند و امنیت امروز را مدیون جانفشانی آنها هستیم.

عزتی با بیان اینکه شهدا قهرمانان تاریخ‌سازی هستند که با جانفشانی خود به تاریخ کشور ما هویت دادند، اضافه کرد: ۱۱۰۰ شهید معلم و دانش‌آموز لرستانی هویت و شناسنامه آموزش و پرورش استان هستند، به این قهرمانان افتخار می‌کنیم و برای تبیین جایگاه این نسل توصیه می‌کنیم ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشید.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: خاطرات شهدای نوجوان که شناسنامه خود را دست‌کاری می‌کردند هنوز در جهان مشهود است و جهان به این روحیه غبطه می‌خورد، یکی از معجزات انقلاب اسلامی همین شتافتن نوجوانان برای مقابله با دشمن بود که مقاوم ایستادند و در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

عزتی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ هزار شهید دانش‌آموز در کشور بیانگر این است که دانش‌آموزان طلیعه‌دار انقلاب و اسلام بوده و هستند، اظهار کرد: افتخار ما این است که ۱۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردیم و یک ششم از شش هزار و ۵۵۵ شهید استان متعلق به این قشر است که نشان از بصیرت و آگاهی این نسل دارد.

وی اضافه کرد: همان‌طور که صدام در جنگ تحمیلی مدارس را هدف بمباران خود قرار داد و با انفجار مدرسه بروجرد ۶۸ دانش‌آموز را به شهادت رساند، صدام‌های امروز نیز مدارس را مورد بمباران فرهنگی خود قرار دادند و سعی دارند نسل جوان ما را از فرهنگ ایثار و شهادت دور کنند، چراکه این فرهنگ که دانش‌آموزان ما در دفاع مقدس رقم زدند الهام‌بخش مبارزه با استکبار در جهان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با یادآوری اینکه امروز نیز جوانان فلسطینی با الگوگیری از دفاع مقدس در حال مقابله با رژیم صهیونسیتی هستند که اسرائیل با قتل هزاران زن و کودک خوی وحشی‌گری خود را نشان داده است، افزود: در کشور نیز هر جا فرهنگ ایثار و شهادت الگو قرار گرفته شاهد موفقیت‌های پی در پی بوده‌ایم و در استان سعی شده این فرهنگ سرلوحه تمام امور باشد که نتیجه آن را در گذشته شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه معلمان شهید با خون خود راه و با وصیت‌نامه‌های خود آموزگار ایثار و شهادت شدند، گفت: اگر یاد شهدا را فراموش می‌کردیم امروز شاهد این نشاط انقلابی و دینی در جامعه نبودیم. لذا، انتظار از همه مدیران و معلمان این است که کلاس‌های درس خود را به اخلاق، فرهنگ و شخصیت والای ۱۱۰۰ شهید معلم و دانش‌آموز معطر کنند همان‌گونه در ابتدای انقلاب در صف ابتدایی دفاع از انقلاب اسلامی قرار داشتند و با تقدیم شهدا و ایثارگران بالاترین درس را به دانش‌آموزان آموختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شهروندخبرنگار ما ارسال✅