کد خبر : 181
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1402 - 20:28
-

تخلف راهداری لرستان در چاپ مناقصه ۳۰۰ میلیاردی

تخلف راهداری لرستان در چاپ مناقصه ۳۰۰ میلیاردی

برگزاری مناقصه و مزایده در دستگاههای دولتی، ساز و کار قانونی و منحصر بفردی دارد که عبور از آنها می‌تواند موجبات تخلف، سوء‌استفاده و قانون‌شکنی را فراهم آورد. 🔸 یکی از این فرامین قانونی، انتشار آگهی‌های دولتی در نشریات مکتوب از طریق سامانه ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است که متاسفانه اداره کل

برگزاری مناقصه و مزایده در دستگاههای دولتی، ساز و کار قانونی و منحصر بفردی دارد که عبور از آنها می‌تواند موجبات تخلف، سوء‌استفاده و قانون‌شکنی را فراهم آورد.

🔸 یکی از این فرامین قانونی، انتشار آگهی‌های دولتی در نشریات مکتوب از طریق سامانه ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است که متاسفانه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان و برخی ادارات استان در برخی موارد، این قانون را به نام «دفاع از بیت‌المال» نادیده می‌گیرد.

🔸 در فصل ۳ ماده ۱۱ دستورالعمل اجرایی نحوه توزیع و اانتشار آگهی‌های دولتی و در بند ۱۱_۲ به صراحت عنوان شده است «برای هر فقره آگهی که دارای موضوع متفاوت از دیگری باشد، لازم است درخواست جداگانه در سامانه ثبت شود».

🔸 با توجه به این بند از قانون، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان می‌بایست آگهی‌های مناقصه را بصورت جداگانه منتشر کند که در تصویر پیوست بنا به هر دلیلی این موضوع نادیده گرفته شده و می‌تواند شائبه تخلف در برگزاری مناقصات یاد شده را ایجاد کند.

🔸 این در حالی است که در سال گذشته نیز راهداری لرستان، برخی آگهی‌های مناقصه را خارج از سیستم و سامانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرده بود که متاسفانه این مهم نیز از دید دستگاههای نظارتی پنهان ماند.

🔸در آگهی پیوست، تعداد ۵ فقره مناقصه با موضوعات متفاوت از شهرستانهای خرم‌آباد، الیگودرز، بروجرد و حتی بیمه کارکنان آن نهاد، بصورت تجمیعی منتشر شده که با برآورد اولیه بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال، زمینه فساد و تخلف را در روند برگزاری مناقصه ایجاد کرده است.

🔸 با توجه به حجم بالای مناقصات دستگاههای اجرایی استان و بخصوص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، و در راستای دفاع از حقوق همه پیمانکاران و جلوگیری از تخلفات مشابه در این اداره کل و دیگر دستگاههای اجرایی استان، جا دارد سازمان‌های نظارتی استان به این مهم ورود پیدا کرده تا از تخلفات احتمالی جلوگیری شود. /بهار لرستان

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شهروندخبرنگار ما ارسال✅