کد خبر : 1252
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 - 11:11
-

هر گونه دیوارنویسی روی آثار تاریخی جرم است

هر گونه دیوارنویسی روی آثار تاریخی جرم است

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان:هر گونه دیوارنویسی روی آثار تاریخی جرم استمدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: هر گونه دیوار نویسی و خدشه به آثار تاریخی جرم محسوب می شود و با خاطیان برخورد قانونی می شود.به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان؛ عطا حسن

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان:
هر گونه دیوارنویسی روی آثار تاریخی جرم است
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: هر گونه دیوار نویسی و خدشه به آثار تاریخی جرم محسوب می شود و با خاطیان برخورد قانونی می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان؛ عطا حسن پور افزود: بر اساس ماده ۵۸۸ قانون مجازات اسلامی؛ هرکس به تمام یا قسمتی از ابنیه، اماکن، محوطه ها، مجموعه های فرهنگی و مذهبی و یا تزئینات، ملحقات و یا خطوط و نقوش موجود که درفهرست آثارملی به ثبت رسیده است، علاوه بر جبران خسارت وارده محکوم به ۱ تا ۱۰ سال حبس می‌شود.
او اضافه کرد: متاسفانه با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات و تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی، برخی آثار تاریخی استان مورد بی مهری قرار گرفته و شاهد دیوارنویسی و شعار نویسی برخی کاندیداها هستیم.
او تصریح کرد: با توجه به ارسال پرونده ثبت جهانی دره خرم آباد و وجود آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور، انتظار می رود کاندیداها و هواداران آنان از تخریب و دیوارنویسی روی آثار و ابنیه تاریخی خودداری کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شهروندخبرنگار ما ارسال✅