کد خبر : 7286
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۵ - ۱۴:۴۳
-

نساجی بروجرد ؛منت بر سر کارگران یا وظیفه ملی؟

نساجی بروجرد ؛منت بر سر کارگران یا وظیفه ملی؟

نساجی بروجرد؛ منت بر سر کارگران یا وظیفه ملی؟ «شما که از تسهیلات دولتی بهره‌مند شدید، حالا نوبت شماست که دست کارگر را بگیرید!»در حالی که زمزمه‌های اخراج کارگران و عدم پرداخت مطالباتشان در نساجی بروجرد همچنان به گوش می‌رسد، مدیران این مجموعه با صدور بیانیه‌ای از رسانه‌ها خواسته‌اند اخبار را از آن‌ها استعلام کنند؛

نساجی بروجرد؛ منت بر سر کارگران یا وظیفه ملی؟ «شما که از تسهیلات دولتی بهره‌مند شدید، حالا نوبت شماست که دست کارگر را بگیرید!»در حالی که زمزمه‌های اخراج کارگران و عدم پرداخت مطالباتشان در نساجی بروجرد همچنان به گوش می‌رسد، مدیران این مجموعه با صدور بیانیه‌ای از رسانه‌ها خواسته‌اند اخبار را از آن‌ها استعلام کنند؛ اما سوال اینجاست که آیا این درخواست، راهی برای پنهان کردن حقایق است یا گامی در جهت شفاف‌سازی؟ در این میان، یادآوری سخنان نماینده مردم بروجرد مبنی بر لزوم حمایت این شرکت از کارگرانش پس از بهره‌مندی از تسهیلات دولتی، بر اهمیت این موضوع بیش از پیش تأکید می‌کند.به‌عنوان خبرنگاری که طی هفته‌های اخیر پیگیر وضعیت کارگران نساجی بروجرد بوده‌ام، بار دیگر به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره اخراج تعدادی از کارگران و پرداخت‌نشدن حقوق و مزایای معوقه، واکنش مدیریت این مجموعه را بررسی کردم.پس از رسانه‌ای شدن این موضوع، مدیران نساجی بروجرد در بیانیه‌ای از ما خبرنگاران خواستند پیش از انتشار هرگونه خبر، موضوعات را از طریق مدیریت کارخانه استعلام کنیم. در حالی که از نگاه من، این وظیفه روابط‌عمومی مجموعه است که رسانه‌ها را در جریان اخبار دقیق و شفاف قرار دهد و ضعف اطلاع‌رسانی را نمی‌توان متوجه رسانه‌ها دانست.در بخشی از همین بیانیه، مدیریت کارخانه اعلام کرده است که کارگران از اردیبهشت تا تیرماه به کار بازگردانده خواهند شد. من به‌عنوان خبرنگار این حوزه، اجرای این وعده را پیگیری خواهم کرد و منتظر تحقق زمانی آن خواهم بود.با این حال، یک پرسش مهم همچنان بی‌پاسخ مانده است:چرا در گذشته از برگزاری انتخابات شورای کارگری جلوگیری شد؟انتظار می‌رود مدیران شرکت درباره این موضوع برای مردم و رسانه‌ها توضیح شفاف ارائه کنند.از سوی دیگر، یادآوری سخنان نماینده مردم بروجرد نیز ضروری است؛ ایشان تأکید کرده‌اند که شرکت نساجی طی سال‌های اخیر از تسهیلات مختلف دولتی استفاده کرده و اکنون وظیفه دارد شرایط کارگران زحمتکش خود را در اولویت قرار دهد.این گزارش ادامه خواهد داشت و من همچنان پیگیر وضعیت کارگران، اجرای وعده‌های مدیران و شفاف‌سازی درخصوص مسائل مطرح‌شده خواهم بود.

خبرنگار؛

الهه رشنو

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.