کد خبر : 6288
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۷
-

وظیفه شهرداری #ازنا چیست؟ آبادانی یا ویرانی؟؟؟

وظیفه شهرداری #ازنا چیست؟ آبادانی یا ویرانی؟؟؟

تیر خلاص شهرداری ازنا به تنها پارک اختصاصی بانوان، باغی که قرار بود تبدیل به «پارک بانوان» شود در حال نابودی است تیر خلاص شهرداری ازنا به تنها پارک اختصاصی بانوان، باغی که قرار بود تبدیل به «پارک بانوان» شود در حال نابودی است در شرایطی که شهر ازنا در مضیقه شدید فضاهای امن و

تیر خلاص شهرداری ازنا به تنها پارک اختصاصی بانوان، باغی که قرار بود تبدیل به «پارک بانوان» شود در حال نابودی است

تیر خلاص شهرداری ازنا به تنها پارک اختصاصی بانوان، باغی که قرار بود تبدیل به «پارک بانوان» شود در حال نابودی است

در شرایطی که شهر ازنا در مضیقه شدید فضاهای امن و اختصاصی برای بانوان است، پروژه‌ ی بی‌سابقه ای به وسعت ۹ هکتار که سال‌ها پیش با همکاری مدیریت شهری وقت و کشاورزان طی توافق و اخذ مجوزهای قانونی از کمیسیون ماده ۵ به‌عنوان “پارک بانوان با ظرفیت تفریحی‌ ـ گردشگری” کلید خورد که، عملاً به دست مدیریت شهری فعلی در حال نابودی است.

شهرداری که سال‌هاست به تعهدات خود در پرداخت بهای باغ‌های مجاور بجای رفع موانع عمل نکرده، این روزها با توجیهاتی نظیر «کارشناسی مجدد» و «اولویت‌های دیگر»، نه‌تنها هیچ قدمی برای احیای این پارک برنداشته است بلکه در اقدامی سوال‌برانگیز، در حال تخریب و برداشتن دیوار بتنی اطراف پارک است تا عملاً تیر خلاص خود را بر پیکره نیمه‌جان باغ و فضای سبز اختصاصی بانوان شلیک نماید

پارکی که دارای چاه آب، برق، درختان مثمر و زیرساخت اولیه بوده و با اندکی اراده می‌توانست به یکی از کم‌نظیرترین مجموعه‌های خدماتی، تفریحی و ورزشی برای بانوان منطقه تبدیل شود،اکنون بیش از ده سال است که در سایه بی‌تدبیری و سیاسی‌کاری مدیریت شهری، در مسیر خشک شدن و نابودی تدریجی رها شده است.

آیا مسئولان شهرداری و شورای شهر ازنا حاضرند شفاف به مردم پاسخ دهند که چرا این سرمایه اجتماعی را عمداً به محاق فراموشی سپرده‌اند؟ چرا طرحی که مجوز قانونی تغییر کاربری آن گرفته شده، امروز قربانی بی‌عملی و بی‌تدبیری شده است؟ آیا پروژه‌های نمایشی مانند برج گردشگری اولویت دارد یا حفظ میراثی که می‌توانست مایه آرامش، نشاط و امنیت بانوان شهر باشد؟

مردم ازنا باید بدانند که در نبود رسانه مستقل و نظارت مردمی، این‌گونه پروژه‌ها که با خون دل و پیگیری دلسوزانه احیا شده بود، به راحتی توسط مدیریت‌های ناکارآمد شهری در حال نابود شدن هستند

متاسفانه دعواهای سیاسی و لج‌بازی بین مدیریت‌های مختلف شهرداری و شورای شهر،و عدم آبیاری درختان و رسیدگی صفر به این باغ! کار را به جایی رسانه که اگر امروز ملاحظه بفرمایید بیش از ۵۰ درصد باغ خشک شده و عملا این پروژه را به گل نشانده است

اینجا فقط یه پارک خشک نمی‌شود!
بلکه امید هزاران زن و دختر این شهر را دارند دفن می‌کنند! جایی که می‌توانست به یک مجموعه فرهنگی، تفریحی، ورزشی و امن برای بانوان تبدیل شود را به ورطه نابودی کشانده اند

سکوت جایز نیست، همه ما باید مطالبه‌گر باشیم!

✍خبرنگار سید محمد موسویان

خبرنگار؛

سیدمحمد موسویان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.