کد خبر : 1270
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 - 13:16
-

«بیشه» لرستان در فهرست ۸ روستای نامزد ایرانی برای ثبت جهانی

«بیشه» لرستان در فهرست ۸ روستای نامزد ایرانی برای ثبت جهانی

عطا حسن‌پور، عصر امروز، دوشنبه، با اشاره به ثبت روستای بیشه برای ثبت جهانی جهانگردی، گفت: این روستا برای ثبت در فهرست بهترین روستاهای جهانی جهانگردی در سال ۲۰۲۴ قرار گرفت. او افزود: معاون گردشگری کشور تشکیل کمیتۀ ثبت جهانی روستای بیشه را طی نامه‌ای به استانداری لرستان پیشنهاد داده‌ است و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و

عطا حسن‌پور، عصر امروز، دوشنبه، با اشاره به ثبت روستای بیشه برای ثبت جهانی جهانگردی، گفت: این روستا برای ثبت در فهرست بهترین روستاهای جهانی جهانگردی در سال ۲۰۲۴ قرار گرفت.

او افزود: معاون گردشگری کشور تشکیل کمیتۀ ثبت جهانی روستای بیشه را طی نامه‌ای به استانداری لرستان پیشنهاد داده‌ است و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان جلسه‌ای را درخصوص این موضوع برگزار می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان عنوان کرد: ثبت جهانی روستای بیشه نیاز به مشارکت دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های مردم نهاد و مردم این استان دارد تا بتوان نسبت به ارتقای شاخص‌های نه‌گانه در این روستا اقدام کرد.

او بیان کرد: روستای هدف گردشگری بیشه در حاشیۀ راه‌آهن سراسری تهران به جنوب و در کنار آبشاری زیبا به این نام در ۷۰ کیلومتری خرم‌آباد قرار دارد.

آبشار بیشه با ارتفاع ۴۸ متر و عرض ۲۰ متر یکی از عریض‌ترین آبشارهای ایران است که در دامنۀ رشته‌کوه‌های زاگرس واقع شده‌ است؛ فاصلۀ این آبشار تا دورود 30 کیلومتر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شهروندخبرنگار ما ارسال✅