کد خبر : 1267
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 - 0:04
-

یاسر نظری چگنی؛

آینده خوبی از نتیجه انتخابات خرم آباد و چگنی متصور نیست

آینده خوبی از نتیجه انتخابات خرم آباد و چگنی متصور نیست

✍ یاسر نظری چگنی صدای حاکم بر فضای انتخاباتی شهرستان های خرم آباد و چگنی با جوانان و نوجوانان نیست؛کاندیداها فقط از یک واژه کلی بنام«مردم»استفاده می کنند؛از یک واژه کلی و انتزاعی که فقط برای فرار از مسئولیت به کار برده می شود. یکی از نقش های تعریف شده از واژه کلی مردم؛ایجاد درک

✍ یاسر نظری چگنی

صدای حاکم بر فضای انتخاباتی شهرستان های خرم آباد و چگنی با جوانان و نوجوانان نیست؛کاندیداها فقط از یک واژه کلی بنام«مردم»استفاده می کنند؛از یک واژه کلی و انتزاعی که فقط برای فرار از مسئولیت به کار برده می شود.

یکی از نقش های تعریف شده از واژه کلی مردم؛ایجاد درک و فهم مشترک و دقیق موضوعات و استنباط یکسان از واژه ها در میان اقشار مختلف جامعه می باشد؛واژه های کلی نشان از عدم برنامه ریزی مناسب و موثر برای رسیدگی به وضعیت آنها دارد.

از زبان اکثریت کاندیداها مفهومی به غیر از تحلیل کلی عوامل وضعیت اقتصادی و اجتماعی موجود هنوز قادر نبوده اند از برنامه های کاربردی و جدید خود که مطابق با علم برنامه ریزی روز دنیا باشد عنوانی را مطرح کنند همین سستی در ارائه مفید برنامه ها منجر به ناتوانی در اندیشیدن برای کاندیداها و خود مردم شده است.

نظم انتخاباتی در حوزه های ذکر شده یک نظم کاملا سود محور و ابزار گرایانه می باشد که منتفعین این نظم ساخته شده به دنبال آن هستند یک تئوری و جنبش اجتماعی را در محیط های تحت سیطره تفکری و قبیله ای خود راه اندازی نمایند تا به شکلی کاملا معمارانه رای مردم را ضبط نمایند.

صدای شنیده شده از کاندیداها و اطرافیان آنها با اتکا به مفاهیمی که سعی در پنهان نمودن تکثر مشکلات از چشم های ما را دارد و صرفاً یکسانی و یکپارچگی دروغین را برای مردم به تصویر می کشند بدین خاطر است که با توجه به شرایط خاص موجود هم کاندیداها و هم حامیان آنها عملاً توان زدن حرف های حقیقت با مردم را از دست داده اند و مدام از واژه های کلی گویی استفاده می کنند.

بسیاری کاندیداها در برنامه های پروپاگاندا و تبلیغاتی خود چنان با شور و هیجان به مردم اشاره می کنند که گویی در صورت راه یابی آنها به مجلس شورای اسلامی در چشم به هم زدنی تمام کره هستی را سامان می دهند و تمام تضادهای پنهان و آشکار را مرتفع می سازند.

دیدگاه ها درباره این برنامه ها چه از ناحیه کاندیداهای جدید و چه قدیمی بسیار متفاوت است از ستایشگری گرفته تا لعن و نفرین؛این تفاوت دیدگاه ها نسبت به برنامه ها و گفته های کاندیداها تا حد زیادی به منفعت طلبی و باورهای سیاسی مرتبط است که همگی یک قربانی نیاز دارند و بهترین قربانی حاضر هم مردم و جامعه هستند.

بخش عمده و اصلی شعارهایی انتخاباتی سر فرم «مردم»که در هفته های اخیر بسیار بیان شده از نظر خیلی ها بیهوده گویی است نه بدین خاطر که مهم نباشد ؛نه بلکه به این علت که این گفته ها و شعارها از اساس دچار خطاهای نظری و تجربی است و اکثر این شعارها و گفتمان های مطرح شده درس خود را تا الان پس داده و یا بعضی ها هم مدام در حال آزمایش و بررسی هستند و هیچکدام هم نتیجه مثبتی نداشته اند

فضای تبلیغاتی در شهرستان های خرم آباد و چگنی کاملا یک فضای ناظر بر تضاد و تنازع میان حقایق؛بدیهیات و دروغ هاست که بر هر شیوه ممکنی و ژست های  متمدنانه و دلسوزانه بیان می شود که در این حالت ایجاد شده که قصدی عامدانه آن را هدایت می کند اول اینکه راه را برای عرض اندام اشخاص و گروهی خاص هموار و باز می کند و دوم اینکه افق و دورنمای سیاست و توسعه در شهرستان چگنی را مبهم و تیره تر از امروز می کند.

باید با عقلانیت روشنگری کنیم که مشکل از انتخابات ها نیست مشکل از انتخاب ها بوده که امروز مردم از وضعیت ناراضی هستند و انتخابات را در در سرنوشت خود بی تاثیر می دانند.

فحوای کلام؛بیکاری؛ رنج مطلق اقتصادی و دیگر آسیب های اجتماعی؛سرنوشت محتوم مردم فهیم شهرستان های خرم آباد و چگنی نیست بلکه عدم مسئولیت پذیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طول این چند دهه نسبت به مردم باعث اینچنین شرایطی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شهروندخبرنگار ما ارسال✅